Betaalproblemen
We verwachten dat je facturen op tijd betaald. Als dat een keertje niet lukt, hebben we daar begrip voor, mits je op tijd contact met zoekt en we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen. Je kunt ons bereiken via e-mail of telefoon.
Procedure
We willen je graag inzicht geven in de procedure die we hanteren wanneer facturen niet tijdig worden betaald. We hebben de stappen hieronder weergegeven:
- Als we een nieuwe factuur opstellen, sturen we deze naar het administratieve e-mailadres dat bij ons geregistreerd staat. Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat we over jouw actuele en correcte gegevens beschikken.
- Beyond B.V. maakt voornamelijk gebruik van SEPA automatische incasso voor het innen van factuurbetalingen. Indien een incasso niet succesvol is, brengen we zogeheten storno-kosten in rekening en hanteren we een betalingstermijn van 14 dagen vanaf de factuurdatum.
- Als een factuur meer dan 30 dagen na de factuurdatum onbetaald blijft, beschouwen we deze als achterstallig en sturen we een aanmaning.
- Indien de factuur na deze aanmaning nog steeds onbetaald blijft, zullen we onze dienstverlening opschorten en sturen we een laatste aanmaning. Deze bevat kosten voor heraansluiting, buitengerechtelijke incassokosten en wettelijke rente.
- Als er na de laatste aanmaning geen betaling volgt, beëindigen we onze dienstverlening definitief. De openstaande schuld wordt dan overgedragen aan onze incassopartner, die de schuld via een (gerechtelijke) procedure op jou zal verhalen. Vanaf dat moment ben je de incassokosten verschuldigd aan het incassobureau. Ook worden de door jou afgenomen diensten niet meer verlengd en direct beëindigd. We kunnen je dan geen nieuwe diensten meer aanbieden. Alle verdere communicatie over de vordering loopt vanaf dat moment via het incassobureau.